7 Şubat 2016 Pazar

Tavuklu Kuru Fasulye Tarifi

Kuru fasulyenin her çeşidi çok severim. Kim sevmez ki dimi :) Kuru fasulye yemeği varsa yanına yapılan salatanın içine bolca soğan doğrarım yada kuru soğan kesip sofraya koyarım. Vallaha kim ne derse desin Kuru Fasulye'nin yanına kuru soğan gidiyor. :) Kuru soğan yemiyorum diyen Yalan der :)

Hadi tarifimize geçelim...Yalnız ben burada Kuru Fasulye miktarını size bırakıyorum. Neden derseniz .. Ben bu yemeği yaparken Kuru Fasulyeyi miktar olarak fazla haşlarım ki , kalanını poşetleyerek dip firize atarım. Başka bir gün Kuru Fasulye yemeğini yapacağımda, hazır olarak dip firizden alıp yaparım.




Malzemeler

2-3 su bardağı kuru fasulye (miktarını siz ayarlayın )
2-3 adet tavuk göğüs (kemikli tavuk eti de kullanabilirsiniz)
1 soğan
1 yemek kaşığı salça ( ben arada domates ve biber salçasını beraber kullanırım )
Zeytinyağ
Tuz

Yapılışı

Kuru fasulyeleri 1 gece önceden suda bekleterek şişmelerini sağlayın. Yemek yapacağınız zaman bu suyunu dökerek, düdüklü tencereye üzerini geçecek kadar su koyarak, kapağını kapatıp en az 20 dakika düdüklüde yumuşayana kadar pişirin.  20 dakika sonra düdüklüden alıp suyunu süzün. Tencereye zetinyağını alıp, küp doğranmış soğanları ekleyerek soteleyin. Soğanların üzerine ufak parçalara kestiğimiz tavuk etlerimizi ilave edip, tavuklar kendi suyunu salıp çekene kadar kavurun. Salçayı da ekleyerek, salçayı kavurun. Kavrulan salçanın üzerine en son Kuru fasulyeleri (Kuru Fasulyeler fazla geldi ise istediğiniz kadarını kullanın. ) üzerine çıkacak kadar su ilave ederek özleşene kadar pişirin.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: