26 Aralık 2013 Perşembe

İzmir Köfte (Salçalı Köfte) Tarifi



Bu tarifimiz İzmir köfte olarak bilinir.Ama ben çocukluğumdan beri köfteli patates demeye alışmışım ve ben bu yemeği çok severim.Sizlerde seviyorsunuzdur eminim.Ben bütün tariflerimde göz kararı malzemeler koyuyorum, tarifi aşağıda size veriyorum.

Malzemeler:

500 gram kıyma
2-3 dilim bayat ekmek
1 kuru soğan
1 yumurta
1 çay kaşığı Karabiber
1 çay kaşığı Kimyon
1 çay kaşığı nane
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı zencefil
1 çay kaşığ kekik
3-4 patates
3-4 kaşık sıvıyağ


Yapılışı:


2-3 dilim ekmeği suda ıslatıyoruz. Daha sonra suyunu sıkarak kıymanın içine koyuyoruz. Sonra kıymanın içine sırayla rendelenmiş kuru soğan, karabiber, kimyon, nane, tuz, zencefil, kekik koyarak hepsini yoğuruyoruz. Bu karışımdan biraz alarak köfte şekli veriyoruz.tepsiye diziyoruz. Köftelerin arasına, kabuğunu soyup yıkayarak dilimlere ayırdığımız patatesleri koyuyoruz. Fırında köfteler biraz pişene kadar 15 dakika kadar bekliyoruz.Salça, sıvıyağ ve suyu koyarak ateşte pişirip sos hazırlıyoruz. Bu sosu üzerine dökerek fırında pişirmeye bırakıyoruz.Bu yemeğin yanına istenirse cacık, salata ve şalgam suyu ile servis yapılabilir


Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: